Ja też nie.
Zwykle w takiej sytuacji rzucam się do zamykania wyskakujących okienek i – wstyd się przyznać – czasem nawet nie czytam, jakie to cuda mi obiecują. Za to jeśli jestem zainteresowana, nieraz sama szukam miejsca z zapisem na newsletter na stronie – i jeśli nie mogę go odnaleźć – nieco się złoszczę.
Są jednak sytuacje, gdy mimo braku wcześniejszych chęci daję się „złapać” na popup. Kiedy tak jest?
Najczęściej w jednej, konkretnej sytuacji. Mianowicie: gdy przyjrzałam się stronie, uznałam „mhmmmm fajna” i chciałam wychodzić gdy nagle… no właśnie.
Gdy zadziałał exit popup!
Na co dzień korzystam z programu do wysyłki MailerLite.
Zupełnie jednak nie pamiętałam, że ma on tę przydatną funkcję – i gdy stwierdziłam, że też chcę mieć taki popup – rzuciłam się w wir poszukiwań. Szukałam wtyczki kompatybilnej z MailerLite i byłam właśnie na etapie ogarniania integracji przez Zapier, gdy… coś mnie tknęło.
Tak moi mili, od tego momentu ten post już zmierza w sumie ku końcowi, bo… MailerLite ma taką funkcję.
I jeśli masz tam skonfigurowany popup – możesz zmienić czas jego wyświetlania, by stał się – właśnie – exit popupem.
Gdzie znaleźć tę funkcję? Po wejściu w wybranego popupa, znajdziesz się w tym miejscu:
Następnie wystarczy edytować zakładkę Behavior:
I już.
Oczywiście dobrze jest dopasować treść popupa do faktu, że wyświetla się akurat w momencie, gdy nasz internauta wychodzi – i mamy na sekundę jego uwagę.
Czasem właśnie tyle wystarczy 🙂