fbpx

To już drugi wpis na temat poprawy konwersji.

Tytuł może Ci się wydawać przesadzony, ale fakty są takie, że w niektórych przypadkach możemy osiągnąć znaczną różnicę w efektywności i wykorzystaniu naszego ruchu.

W tym wpisie pokażę Ci,

jak przeprowadzić test A/B, dzięki funkcjonalności jaką masz w motywie Divi.

Nie wiem czy wiesz, ale drobne zmiany na stronie potrafią zmieniać skuteczność naszych działań. Jeden kolor przycisku może motywować do naciśnięcia go o 30% bardziej niż drugi. Jeden nagłówek może być o kolejne 20% skuteczniejszy od swojego poprzednika. I w ten sposób, operując ruchem, czasem i odrobiną sprytu, z czasem możesz znacząco zwiększyć skuteczność swojej strony lub sklepu.

Testy A/B umożliwiają stworzenie dwóch wariantów strony (różniące się tylko jednym elementem), a następnie rozdzielają ruch pomiędzy obie wersje. Dzięki temu po pewnym czasie otrzymujemy jasną odpowiedź, który z wariantów lepiej dla nas pracuje.

Pisząc ten wpis, włączam testowanie na stronie OTO (One Time Offer – oferta, która pokazuję się tylko raz). I wszystko Ci relacjonuję! Będę testować kolor przycisku:

Mam w głowie myśl, że kolor powiedzmy różowy, lepiej spełni swoje zadanie.

Od czego zacząć?

Otwieram stronę w formacie klasycznych bloków Divi. Lubię ich przejrzystość, to dla mnie wygodne. Szukam miejsca, gdzie znajduje się przycisk, który chcę testować:

Następnie klikam 3 kropeczki, czyli Inne ustawienia modułu:

A potem wybieram Test A/B.

W następnym kroku odbieram już gratulacje, że tak świetnie mi idzie, wraz z informacją, że teraz pora wybrać cel:

Innymi słowy:  przycisk będzie tą częścią, która się zmienia (tematem testu), a teraz wybieramy co chcemy zmierzyć.

Trochę niefortunnie się składa, że w tym wypadku, celem również będzie przycisk – gdyż interesuje mnie jak jego kolor wpłynie na klikalność (a ostatecznie również na konwersję). Natomiast byś dobrze zrozumiała: równie dobrze mogłabym badać tekst nagłówka w obrazku poniżej (temat testu) by sprawdzić jaka jego wersja działa lepiej na zapisy na newsletter (cel testu):

Wróćmy jednak do naszego przykładu. Po kliknięciu ok, widzimy już wybrany temat testu:

I teraz musimy wybrać cel. Ja klikam ponownie na przycisk – tak się złożyło. I znów odbieram gratulacje:

Teraz pora skonfigurować drugą wersję przycisku:

Edytuję Przycisk drugi (klikając na zębatkę) i dostosowuję do swojej wizji. Dopięłam swego: jest różowo!

Teraz pozostaje mi tylko wpuścić ruch na stronę i czekać, który przycisk wygra!

Wyniki przestudiujesz klikając w ruchome słupki.

Wówczas wyświetlą Ci się statystyki, oczywiście pod warunkiem, że już tam będą. Na początku nic nie ma…

Pozostaje nam więc zapisać zmiany w stronie i czekać na wyniki 🙂

Wiem, że to trochę potrwa – bo próbka nie może być zbyt mała, a na stronę podziękowania za zapis na newsletter nie trafia wiele osób. Ale ten czas i tak upłynie- dlaczego więc nie miałabym zrobić tego testu A/B? Warto!

Oczywiście znacznie łatwiej zmierzę zmiany na stronie głównej – i jeśli chcesz szybko zobaczyć wyniki testu A/B – warto na początku testować właśnie tam.

A Ty jaki element na swojej stronie masz ochotę przetestować by poprawić jego skuteczność? Daj znać w komentarzu!